V Mediterranean Tourism Meeting el 3 d’abril

El Mediterranean Tourism Meeting (MTM) arriba a la seva cinquena edició novament amb la col·laboració de la Fundació Tarragona Smart Mediterranean Region. El simposi, un referent en el camp del turisme intel·ligent, la gastronomia i el món del vi, se celebrarà el proper 3 d’abril al Teatret del Serrallo del Port de Tarragona. Reconeguts experts participaran com a ponents en una Jornada que servirà per aportar propostes i marcar estratègies de futur per tal de diversificar l’oferta turística i impulsar accions per captar un turisme de qualitat, recolzat en bases tan sòlides del nostre territori com la gastronomia mediterrània i l’enoturisme, entre d’altres.

El V Mediterranean Tourism Meeting està organitzat pel Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona i l’Open Energy Institute (OEI), en col·laboració amb el Port de Tarragona, la Diputació de Tarragona, Ferrovial Servicios i la Tarragona Smart Mediterranean Region. La present edició s’estructura en tres blocs: Turisme Sostenible i de Qualitat, Gastronomia i Enoturisme, i Noves Tendències, Nous Comportaments. Cadascun comptarà amb prestigiosos especialistes que oferiran els seus punts de vista, amb l’objectiu de traçar el camí que Tarragona i la seva zona d’influència ha de recórrer per reforçar el seu atractiu turístic. A part d’aquests tres apartats temàtics, hi haurà una conferència dedicada a posar de relleu l’experiència del prestigiós Basque Culinary Center, de la mà de la seva directora de Màsters, Idoia Calleja.

Afrontem una etapa en la qual, més que mai, és necessari racionalitzar els recursos, tant aquells que s’inverteixen des de les administracions com els que provenen del sector empresarial i emprenedor. Són necessàries accions dirigides a reforçar el creixement de la indústria turística, en un context en el qual aquesta activitat està cridada a ser un dels motors de la regeneració econòmica.
La finalitat d’aquest congrés és posar de manifest els nous reptes i oportunitats que té per davant el sector turístic –especialment la Costa Daurada i l’àrea Mediterrània, en general. També tractarà d’analitzar el futur d’aquesta activitat econòmica i proporcionar les claus per augmentar la seva competitivitat.

El simposi és d’inscripció gratuïta. A més a més, els inscrits que així ho desitgin tenen l’oportunitat d’assistir a un còctel de networking opcional per intercanviar punts de vista i explorar oportunitats de negoci.