EPP!, tecnologia al servei del ciutadà per millorar Tarragona

epp-02L’Ajuntament de Tarragona va posar en marxa al novembre de 2014 l’aplicatiu ‘EPP!’ mitjançant el qual el ciutadà té l’oportunitat de notificar i avisar d’incidències que pugui trovar a la via pública fent una foto que es geolocalitza amb la ubicació del dispositiu mòbil al moment. Uns 2.000 ciutadans.

Es complementa l’aplicació mòbil amb la xarxa social Facebook a més d’altres dues vies per notificar avisos, el telèfon verd gratuït 977 296 222 i el correu mediambient@tarragona.cat. Sota la promoció de ‘Tarragona, com t’agrada’ com a missatge, es convida així al ciutadà a ser partícep i contribuir a tenir la ciutat en bones condicions.

Dues persones permanents i una d’ocasional s’ocupen de gestionar la mitja de 500 notificacions que es reben mensualment entre les diverses vies. Els temes més habituals solen ser els relacionats amb la neteja viària i residus a la via pública així com incidències al paviment i estat dels parcs infantils, mancances a l’enllumenat i incidències al clavegueram i les plagues.

Les incidències s’assignen als departaments corresponents i el ciutadà pot veure l’estat del seu avís i quan aquest ha quedat resolt. Segons la dificultat o urgència de la incidència, el temps de resolució serà més o menys immediat. Per exemple els temes relacionats amb la neteja es poden solucionar en un o dos dies mentre que si es tracta d’enllumenat o clavegueram es pot allargar una setmana o en el cas de la reparació del paviment un mes de màxim.

Cal apuntar que en els darrers mesos s’ha detectat un increment en el nombre d’avisos relacionats amb abocadors il·legals tant en terrenys públics com privats.