Els reptes i oportunitats del turisme al territori en el V Mediterranean Tourism Meeting

El Teatret del Serrallo ha acollit aquest dimecres 3 d’abril el V Mediterranean Tourism Meeting amb la col·laboració de la Fundació Tarragona Smart Mediterranean Region. El simposi, un referent en el camp del turisme intel·ligent, la gastronomia i el món del vi, ha comptat amb reconeguts experts com a ponents d’una Jornada que ha servit per aportar propostes i marcar estratègies de futur per tal de diversificar l’oferta turística i impulsar accions per captar un turisme de qualitat, recolzat en bases tan sòlides del nostre territori com la gastronomia mediterrània i l’enoturisme, entre d’altres.

El V Mediterranean Tourism Meeting està organitzat pel Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona i l’Open Energy Institute (OEI), en col·laboració amb el Port de Tarragona, la Diputació de Tarragona, Ferrovial Servicios i la Tarragona Smart Mediterranean Region. La present edició s’ha estructurat en tres blocs: Turisme Sostenible i de Qualitat, Gastronomia i Enoturisme, i Noves Tendències, Nous Comportaments. Cadascun  amb prestigiosos especialistes oferint els seus punts de vista, amb l’objectiu de traçar el camí que Tarragona i la seva zona d’influència ha de recórrer per reforçar el seu atractiu turístic. A part d’aquests tres apartats temàtics, va tenir lloc una conferència dedicada a posar de relleu l’experiència del prestigiós Basque Culinary Center, de la mà de la seva directora de Màsters, Idoia Calleja, i presentat per Santi Castellà, director de la Càtedra Smart City.

La finalitat del congrés ha estat posar de manifest els nous reptes i oportunitats que té per davant el sector turístic –especialment la Costa Daurada i l’àrea Mediterrània, en general. També analitzar el futur d’aquesta activitat econòmica i proporcionar les claus per augmentar la seva competitivitat.